Saturday, August 29, 2009

Ramadhan di kampung

7 ramadhan..



2 hari je dapat berbuka puasa dengan mak... Dulu masa study pun tak dpt berbuka puasa ngan mak sangat. Now bila dah kawin kene berbahagi cuti plak... dua hari sana dua hari sini.. Tp klu lah seadil tu.. Tp ape nak buat, itulah life org dah kawin... bukan aku sorng je yang mengalaminya.. Tp setidak-tidaknya Rindu pada air tangan mak terubat gak.. walaupun bagi sesetengah org masakan mak biasa dan sama macam hari2 biasa tapi kerinduan tu sukar nak digambarkan.. ^_^

3 comments:

  1. heheehe teh balik chini kerr..? besnyerr... long nih balik mula2 poser aritu jer.. nih tak tau lah bila nak balik raya nih.. tengok dulu budak2 kolej nih cuti bila, sebab kalau diorg dah cuti buka pun tak ada org juga dtg cc

    ReplyDelete
  2. “Sesungguhnya aku adalah pesalahmu. Kecelaan pada perkataan dan perbuatanku terhadapmu selama ini, mungkin tidak mendapat redhamu. Maka ampunkanlah aku seandainya masih terdapat belas ehsanmu. Kerana aku tidak mungkin mampu untuk memikul beban ini di atas bahuku di sana nanti. Dan tidak juga aku akan mampu membayar hutangnya dengan amalku yang hanya setitik air dilautan. Dan andai ada kecelaan tersebut di pihakmu. Demi Allah aku menghalalkannya. Dan aku memaafkanmu. Dan aku berdoa semoga Allah menukarkannya kepada kebajikan yang berpanjangan hingga ke akhir alam ini. Dan akhir kata. Selamat menyambut Aidilfitri yang bakal tiba.”

    “voice from wirajiwa”

    ReplyDelete
  3. tehhh posting rayer manerrrrrrrr....? hehehehe

    ReplyDelete